Sprawozdanie z X spotkania sieci dyrektorów szkół i przedszkoli

 

W dniu  2 grudnia   2014 r o godzinie 11.00  w  Powiatowym Centrum Edukacji i Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej w Wołowie odbyło się X spotkanie sieci współpracy i samokształcenia  dyrektorów szkół i przedszkoli w ramach projektu Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli drogą do sukcesu szkół powiatu wołowskiego”.

 

Plan spotkania przewidywał:

1. Powitanie uczestników  sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów szkół i przedszkoli. 

2. Spotkanie z ekspertami- Romą Szafarek, Grażyną Skoczek   pt. „Budowanie profesjonalnego wizerunku - elementy wizażu i stylizacji".

  • jak prawidłowo wykonywać makijaż do pracy ;
  •  jakie elementy w makijażu są najważniejsze i na co warto  zwracać uwagę;
  •  jakie kolory i rodzaje kosmetyków dobierać  typu cery ;
  •  krok po kroku makijaż profesjonalny;
  • podział sylwetek oraz ich charakterystyka;
  •  jakie kroje i style garderoby dobierać do  sylwetki;
  •  jakie kolory są właściwe do danego typu urody;
  •  jak wyrażać siebie strojem, czyli moc dodatków w stylizacji;
  •  jak dobierać dla siebie właściwy garnitur oraz w jakich kolorach mężczyźni powinni wybierać do pracy;

3. Wypełnienie ankiety monitorującej badającej satysfakcję uczestników z udziału w X spotkaniu  sieci  współpracy i samokształcenia dyrektorów szkół i przedszkoli  powiatu wołowskiego.

4. Wypełnienie ankiety monitorującej podsumowanie pracy w sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów szkół i przedszkoli w roku 2014, oraz ankiety diagnozy aktywności korzystania z  platformy informatycznej www.doskonaleniewsieci.plw pracy sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów szkół i przedszkoli.

 5. Informacje dotyczące pracy  na platformie  http:// doskonaleniewsieci.pl .

Przybyło 20  dyrektorów szkół i przedszkoli powiatu wołowskiego.

Koordynator sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów szkół i przedszkoli – Małgorzata Urban przywitała przybyłych gości, ekspertki – panie Romę Szafarek,  Grażynę Skoczek  i wszystkich uczestników sieci. Po powitaniach pani Roma Szafarek przeszła do działania- zaproponowała przedstawienie profesjonalnego makijażu do pracy przy naszym współudziale. Poprosiła aby jedna z uczestniczek sieci współpracy i samokształcenia zechciała posłużyć nam jako model.  Chęć udziału w metamorfozie zgłosiła pani dyrektor Anna Kozera.

 

A oto a PRZEPIS NA MAKIJAŻ DO PRACY:
Baza pod makijaż, np.: rozświetlająca lub matująca. Idealny efekt końcowy wymaga perfekcyjnego początku. Bazę nakładamy: ręką, pędzlem lub gąbeczką ruchami od środka twarzy na zewnątrz.

Podkład nakładamy ręką, pędzlem lub gąbeczką ruchami od środka twarzy na zewnątrz. Podkład mieć identyczny odcień jak kolor skóry (ani za jasny, ani za ciemny).

Korektor używamy do:

- do ukrywania niedoskonałości skóry (przebarwienia, wypryski) ,
- do zaznaczenia punktów światła w twarzy (czoło między brwiami, koło płatków nosa, nad ustami, szczyt policzków, pod oczami -      szczególnie kącik wewnętrzny oka). 

Puder :najlepiej transparentny, ponieważ będzie służ nam dobrze przez cały rok, bez względu na to czy skóra jest opalona czy nie. Główna funkcja to zmatowienie i przedłużenie trwałości podkładu.    

Bronzer:  pod kością jarzmową  w celu ich podkreślenia,efekt „pocałunku słońca”, czyli lekko na bokach czoła, nos i broda.

Róż: nakładamy bezpośrednio na policzki (dokładnie na kości). Granica na wysokości ucha w kierunku nosa, nie dalej niż środek źrenicy patrząc na wprost przed siebie.

Oczy:

- bazowy jasny cień na całą powiekę ruchomą,
- granica cienia (kącik zewnętrzny oka) zaznaczamy ciemniejszym kolorem,
- na środek oka (tuż nad źrenicą) nakładamy trzeci kolor - coś pomiędzy tym jasnym i ciemnym kolorem.

Tusz do rzęs: ważne, aby pomalować rzęsy dokładnie od nasady i wykonywać ruch “zygzaka” podczas tuszowania.

Podkreślenie brwi : najlepiej matowym cieniem do powiek w kolorze szaro-brązowym.

Makijaż ust: najlepiej jest postawić na kolor identyczny jak kolor naszych warg.

Notatki własne każdy uczestnik sieci nanosił na przedstawiony poniżej model twarzy.

Po krótkiej przerwie kawowej przystąpiliśmy do omówienia makijażu wieczorowego i karnawałowego. Ponieważ w naszym spotkaniu uczestniczyli także panowie , nasza pani ekspert opowiedziała o podstawowych zasadach pielęgnacji męskiej cery- stosowaniu kremów nawilżających. Następnym ważnym elementem spotkania było omówienie zasad makijażu dla osób noszących okulary z uwzględnieniem wady wzroku. Najważniejszą rada naszej pani ekspert było stwierdzenie : bardzo ważnym elementem zawsze, a szczególnie gdy nosisz okulary,  są brwi. Zawsze doskonale wydepilowane i zaczesane.

Kolejnym ważnym tematem był dobór koloru i oprawek  okularów do twarzy. Według pani Romy warto skorzystać z przedstawionej poniższe podpowiedzi:

Kształt twarzy a kształt oprawek:

TWARZ POCIĄGŁA, PROSTOKĄTNA
Zalecane
oprawki: okrągłe, szerokie, szeroki i nisko osadzony nosek.
Odradzane: wysoko umieszczony, wąski nosek .

TWARZ OKRĄGŁA
Zalecane oprawki:
w kształcie kocich oczu, prostokątne, wąski nosek.
Odradzane: okrągłe, szeroki nosek

TWARZ TRÓJKĄTNA
Zalecane oprawki:
okrągłe, małe oprawki, wąski nosek.
Odradzane: szeroki nosek, w kształcie kocich oczu.

TWARZ KWADRATOWA
Zalecane oprawki:
okrągłe, w kształcie łzy, owalne.
Odradzane: prostokątne oprawki.

TWARZ TRAPEZOWA
Zalecane oprawki:
w kształcie kocich oczu, podkreślona górna partia oprawki, dół przeźroczysty
Odradzane: małe okulary, prostokątne, oprawki z mocnym dołem.

Kolejnym  punktem programu było omówienie analizy kolorystycznej.

Pani Roma omówiła cztery kolorystyczne pory roku i wtedy  nasz warsztat kolorystyczny zaczęła prowadzić pani Grażyna Skoczek. Na tym etapie wykładu miałyśmy wiele pytań do naszych ekspertek. Zgodnie jednak ustaliłyśmy, że wysłuchamy wykładu do końca , potem zadamy wszystkie nurtujące nas pytania. Nasze ekspertki zaproponowały nam również indywidualny instruktaż dotyczący oceny jaką jesteśmy pora roku i jaką mamy figurę , a w konsekwencji jak prawidłowo dobierać strój do figury. Uspokojone zdecydowałyśmy się na  przerwę. Po kolejnej krótkiej przerwie podczas, której dalej analizowaliśmy własne stroje, dobór kolorów  stroju i fryzury  do figury,  karnacji przystąpiliśmy do kontynuacji naszego spotkania. Wiedza związana z kolorystyczną porą roku została wzbogacona o informacje dotyczące naszych sylwetek i sposobu jak właściwie się ubrać pamiętając o swoim typie sylwetki. Ten warsztat przysporzył nam wiele śmiechu.

Panowie bardzo zaangażowali się w prace nad ustaleniem jakim są typem sylwetki. Pani Grażyna szczegółowo opowiedziała co należy ukryć a co wyeksponować przy danym typie sylwetki. Następnie pani ekspert opowiedziała nam o psychologii koloru w ubiorze biznesowym. Poniżej skrót informacji dotyczących „mowy kolorów”:                  
                                                   
Czarny: elegancki i ponadczasowy – osoby w czarnym wydają się bardziej poważne. Czarny dodaje tez klasy, ale może sprawiać wrażenie zdystansowania. Jest to też kolor władzy i autorytaryzmu. Ze względów kulturowych czarny kojarzy się nam również ze złem lub smutkiem. Dlatego jeśli chcesz być postrzegany w czerni jako osoba z sukcesami, uśmiechaj się. Osoby ubierające się na czarno są też postrzegane jako takie, które nie podlegają manipulacji.    

Czerwony: dobry, jeśli chcesz przyciągnąć uwagę. Osoby w czerwonym są również postrzegane jako asertywne, ale kolor ten kojarzy się również z agresją. W przypadku kobiet bywa zdradliwy – mężczyźni uważają kobiety w czerwieni za bardziej atrakcyjne, ale w przypadku rozmowy kwalifikacyjnej, czerwony się nie sprawdzi – onieśmiela i powoduje, że kobieta postrzegana jest jako mało profesjonalna. Świetnie jednak nadaje się wtedy, kiedy masz przemawiać do dużej grupy – na pewno będzie cię widać i będziesz wydawać się bardziej energetyczny. Osoby w czerwieni są też postrzegane jako szybkie i dynamiczne (załóż takie dodatki na rozmowę kwalifikacyjną jeślijesteś z natury flegmatykiem).      
                                                                                  
Granatowy: bezpieczny kolor na spotkania biznesowe oraz rozmowy kwalifikacyjne. Wydaje się neutralny i jest lubiany przez wiele osób – może jednak być postrzegany jako nazbyt konserwatywny – w negocjacjach może sprawiać wrażenie, że osoba ubrana na granatowo będzie mało skłonna do ustępstw.   
                                                                                                    
Zielony: kolor sugerujący stabilność emocjonalną i naturalność. Osoby w zieleni wydają się przyjaźniejsze i bardziej otwarte. Butelkowa zieleń sprawia, że osoby w takich kolorach postrzegane są jako tradycjonaliści (kolor ten też kojarzony jest z zamożnością- działa tak jednak tylko wtedy, jeśli ubranie jest idealnie skrojone – w przeciwnym razie, ubranie w takim kolorze
będzie sugerowało, że zostało nam w spadku po dziadku).     
                                                 
Szarość lub beż: neutralny kolor, umożliwiający wtopienie się w tło – dobry, jeśli nie chcesz zwracać na siebie uwagi (a na przykład chcesz, by ludzie zwracali uwagę na to, co mówisz).

Następnie zostały omówione najczęściej stosowane ubiory czyli a panów garnitur a u pań garsonka. Nasza pani ekspert zaproponowała  zasadę stosowania stroju do okoliczności zgodnie z poniższą grafiką:

 Następnym i jednocześnie ostatnim punktem naszego spotkania było podziękowanie wszystkim uczestnikom sieci współpracy i samokształcenia za udział i aktywną pracę przez dwa lata trwania projektu. Koordynator sieci wręczyła potwierdzenia uczestnictwa w pracy sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów szkół i przedszkoli powiatu wołowskiego. Uczestnicy sieci wypełnili kwestionariusz ankiety  badającej satysfakcję uczestników z udziału w X sieci  współpracy i samokształcenia dyrektorów szkół  i przedszkoli  powiatu wołowskiego.

Uczestnicy sieci wypełnili także ankietę monitorującą podsumowanie pracy w sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów szkół i przedszkoli w roku 2014, oraz ankiety diagnozy aktywności korzystania z  platformy informatycznej www.doskonaleniewsieci.plw pracy sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów szkół i przedszkoli. Równolegle podczas wypełniania ankiet nasze uczestniczki skorzystały z indywidualnych porad naszych ekspertek. Spotkanie wydłużyło się do godziny 15 i pewnie trwałoby jeszcze dłużej, gdyby nie fakt, że uczestnicy sieci humanistów byli także umówieni na spotkanie z paniami ekspertkami.

Podziękowaliśmy paniom za bardzo  interesujące i ciekawe spotkanie bogate w nowa wiedzę. Podsumowując spotkanie koordynator sieci jeszcze raz podziękowała ekspertkom za bardzo ciekawie poprowadzone zajęcia, wszystkim za udział w spotkaniu, jeszcze raz zachęciła uczestników do pracy na platformie  projektowej www.doskonaleniewsieci.pl i lektury  zamieszczonych tam materiałów merytorycznych i publikacji pomocnych w pracy zawodowej. Zaprosiła także  w imieniu własnym, Starosty Wołowskiego i Zespołu Zarządzającego Projektem na konferencję podsumowującą realizację projektu „Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli drogą do sukcesu szkół powiatu wołowskiego”.

 

                                                                                                         Małgorzata Urban

                                                                              Koordynator sieci współpracy i samokształcenia sieci

                                                                                                dyrektorów szkół i przedszkoli

                                                                               

 

 

 

Statystyka odwiedzin

Dzisiaj0
W tym miesiącu20
Ogółem48698

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Gościmy

Odwiedza nas 10 gości oraz 0 użytkowników.

Kapitał ludzkiPowiat WołowskiOśrodek Rozwoju Edukacji